En workshop er til jer som ønsker at arbejde med et konkret emne på arbejdspladsen. Det vil derfor blive tilrettelagt ud fra jeres ønsker eller behov, uanset om I er en stor eller mindre virksomhed.
I workshoppen vil jeg facilitere jer igennem det valgte tema, dagen vil byde på dialog, gruppearbejde og reflektion.
2 dages internat
Professionel håndtering og optimering af trivsel og arbejdsglæde på jeres arbejdsplads.
Vi arbejder her med viden om, hvad trivsel og arbejdsglæde er, og hvad den betyder for arbejdsmiljøet på arbejdspladsen.
Workshoppen vil indeholde oplæg, dialog, gruppearbejde og konkrete værktøjer.
2 dages internat
Professionel håndtering af omorganiseringer, fusioner, nye lokaler, fyringer mv.
På denne workshop arbejder vi med viden om, hvad de mange forandringer, som vi står overfor på arbejdspladsen, betyder for dine kollegaer.
Workshoppen vil indeholde oplæg, dialog, gruppearbejde og konkrete værktøjer.
Professionel håndtering og forebyggelse af stress på arbejdspladsen. I denne workshop arbejder vi med viden om stress, forebyggelse og håndtering af stress på arbejdspladsen. Herunder handleplaner, APV, trivselsmålinger og udformning af stresspolitik (retningslinjer).
Workshoppen vil indeholde oplæg, dialog, gruppearbejde og konkrete værktøjer.
Professionel håndtering og forebyggelse af mobning på arbejdspladsen. I denne workshop arbejder vi med viden om mobning og sexchikane og hvilke konsekvenser, det kan få for en kollega, som bliver mobbet og hvorfor, mobningen opstår. Samtidig skal vi finde ud af, hvad sexchikane er, og kan vi gøre noget for at undgå, det sker på arbejdspladsen? Vi vil arbejde med forebyggelse og håndtering af begge emner, se på mobbetyper og på når mobningen opstår fra kunde, borger eller patient i forhold til medarbejderen.
Workshoppen vil indeholde oplæg, dialog, gruppearbejde og konkrete værktøjer.
Professionel håndtering og opbygning af relationer på arbejdspladsen. Få viden om hvad social kapital er som værktøj, når vi ønsker at optimere relationerne i virksomheden. Til gavn for et løft af kerneopgaven, forebyggelse af et dårligt psykisk arbejdsmiljø og for fortsat skabe værdi for medarbejderne og ikke mindst for virksomhedens bundlinje.
Workshoppen vil indeholde oplæg, dialog, gruppearbejde og konkrete værktøjer.
Workshoppen vil indeholde oplæg, dialog, gruppearbejde og konkrete værktøjer.
Tid til arbejde med arbejdsmiljøet generelt:
BALANCE MELLEM DIT PRIVATLIV OG ARBEJDSLIV
Skab balance mellem dit privatliv og arbejdsliv – det gavner din trivsel og optimerer dit energiniveau.
Glæd dig til denne mini-guide som er lavet til dig, der ønsker balance i hverdagen. Et værktøj der trin for trin giver dig overblik over dine handlemuligheder. Følg med her på siden eller kontrakt os her og få besked, når den lander på vores kontor.
Optimer og håndter det psykiske arbejdsmiljø – det skaber engagerede medarbejdere